نمایه نویسندگان

آ

  • آراسته، حمید آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • آراسته، حمیدرضا طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • آزادی، یدالله رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]
  • آقااحمدی، قربانعلی شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]

ا

  • ابراهیمی، ایوب طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • ابراهیمی، صلاح الدین مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • احمدی، امینه ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • احمدی، فاطمه بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • ارمز، احسان طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]
  • اسدی، سمیه شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های کیفیت خدمات واحدهای آموزش دانشگاه: رویکرد آمیخته (مورد: واحد آموزش یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 105-131]
  • اسدی، مصطفی بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • اسدی یونسی، محمدرضا بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • افخمی اردکانی، مهدی بررسی تأثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر نوآوری مدیران مدارس (مورد مطالعه: مدارس یزد) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 155-179]
  • افشین مهر، وحید ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • اقدامی، زهرا رابطه بین ادراک دانشجویان از کیفیت فضای دانشگاه و سازگاری آن‌ها با دانشگاه: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-33]
  • اقدسی، علی نقی اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 247-267]
  • اکبری، احمد طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]
  • اکبری کیارود، سیده مریم ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • امام، سیدمحمدرضا مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • امانیان، اسدالله طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]
  • انصاری، ابراهیم بررسی علل گرایش دانش آموزان به کتاب های کمک‌درسی ریاضی از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (پژوهش آمیخته) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 469-493]
  • اهنچیان، محمدرضا ابعاد و الزامات حرفه‌ای‌شدن مدیران‌ مدارس(مورد مطالعه: دبیرستان‌های دخترانة شهر مشهد) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 137-162]
  • ایمانی، محمدنقی ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]

ب

  • باقرپور، معصومه رابطة فلسفة تربیتی و سبک شناختی در حل مسألة معلم با رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 7-35]
  • باقرزاده، محمدرضا شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • باقری نیا، حسن تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • بخیت، معصومه رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]
  • بدرا، محمدشتا طراحی الگوی ساختاری- روشی تدریس رصدخانه ای به ابتنای نظریه ربط ها و نسبت ها (با تمرکز بر القای جمع الجمعی انفسی و آفاقی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 295-328]
  • برزگر بفرویی، مهدی نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]
  • بیرامی، منصور پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی براساس مؤلفه‌های خودارزشمندی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 203-220]
  • بینش، مرتضی طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]

پ

  • پاکدامن، مجید بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • پورکریمی، جواد شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های کیفیت خدمات واحدهای آموزش دانشگاه: رویکرد آمیخته (مورد: واحد آموزش یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 105-131]
  • پورمنوچهری، سیدعلی مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • پیروزیان، زهرا طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]

ت

  • تازش، رسول بررسی و کشف مدل‌های ذهنی دانش آموزان متوسطۀ اول در خصوص مفهوم حجم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 329-361]
  • تجری، طیبه تبیین مدل سوادآموزی زبان‌شناختی دانشجومعلمان رشتة علوم‌تربیتی دانشگاه فرهنگیان براساس دانش ‌زیباشناختی، هوش‌اجتماعی و درک مبتنی بر تحلیل [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 131-154]
  • تقی پوریان، محمدجواد شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]

ج

  • جامعی، رشید تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]
  • جباری، ثریا کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • جعفری، پریوش شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]

چ

  • چرابین، مسلم طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]

ح

  • حافظی، اکرم پیش‌بینی خودکنترلی براساس مهارت‌های اجتماعی و رفتاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی آموزش‌پذیر دبستان‌های استثنایی شهر تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 61-86]
  • حافظی، حسین مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • حجازی، اسد واکاوی موانع و مشکلات فعالیت اعضای هیئت علمی در نظام آموزش ‌عالی تربیت معلم [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 93-121]
  • حجازی، سمانه شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های کیفیت خدمات واحدهای آموزش دانشگاه: رویکرد آمیخته (مورد: واحد آموزش یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 105-131]
  • حسنی، مهدی بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • حسین بر، یارمحمد بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • حسینی، خدیجه رابطة فلسفة تربیتی و سبک شناختی در حل مسألة معلم با رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 7-35]
  • حسینی، سید رسول ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]
  • حسینی، سید عدنان رواسازی پرسشنامة هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی (AEQ-ES) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 153-179]
  • حسینی نسب، سید داوود اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 247-267]
  • حمیدزاده، علی ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • حمیدی‌فر، فاطمه ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 245-264]
  • حمیدی فر، فاطمه ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • حیدری لقب، طاهره نقش میانجی درگیری شغلی معلمان در رابطة توانمندی‌های شخصیتی با فرسودگی شغلی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 317-341]

خ

  • خلیلی خضرآبادی، مهدیه نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • خنیفر، حسین مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • خنیفر، حسین ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • خورشیدی، عباس ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 245-264]
  • خورشیدی، عباس ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • خوش اخلاق، حسن بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]

د

  • دادجو، یداله رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]
  • دادگر، سیدامین اله مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • دانشمند، بدرالسادات ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]
  • داودی، علیرضا بررسی عوامل مؤثر بر تحول در حوزه فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش ایران (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 381-402]
  • دریکوند، فاطمه بررسی مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریة روان‌شناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران» [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 355-380]
  • دستجردی، رضا بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • دلاور، علی طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]
  • دهانی، نازنین هزا رابطة بی‌علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 449-467]
  • ده بزرگی، ژیلا تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]

ر

  • راحت دهمرده، طاهره ارتباط احساس تنهایی و ترس از ارزیابی منفی اجتماعی با استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه در دانشجویان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 525-541]
  • ربیعی، مریم شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]
  • رجب پور، ابراهیم بررسی تأثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر نوآوری مدیران مدارس (مورد مطالعه: مدارس یزد) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 155-179]
  • رحمانیان کوشککی، بهاره تأثیر ابعاد مدیریت دانش بر انگیزش و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 221-244]
  • رحیمی، رقیه ابعاد و الزامات حرفه‌ای‌شدن مدیران‌ مدارس(مورد مطالعه: دبیرستان‌های دخترانة شهر مشهد) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 137-162]
  • رحیمی راد، حسین پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی براساس مؤلفه‌های خودارزشمندی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 203-220]
  • رستگاری، نرجس آسیب‌شناسی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تحلیلی سه‌شاخگی «3c» [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 245-265]
  • رضائی، مهدیه میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]
  • رضایی، اکبر پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی براساس مؤلفه‌های خودارزشمندی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 203-220]
  • رضایی، سجاد اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]
  • رفیعی پور، امین نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • رمضانخانی، صفی الله ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 245-264]
  • رمضانخانی، صفی الله ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • روئین، فریبا ارائه الگوی نظام جذب و تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای در آموزش و پرورش [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 163-191]

ز

  • زارع نیستانک، محمد بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • زارعی زوارکی، اسماعیل طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]
  • زاهد بابلان، عادل کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • زمانی مقدم، افسانه شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]
  • زین آبادی، حسن رضا طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • زینوند فرد، هانیه بررسی و کشف مدل‌های ذهنی دانش آموزان متوسطۀ اول در خصوص مفهوم حجم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 329-361]
  • زینی وند، رضا شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]

س

  • سالاری چینه، پروین آسیب‌شناسی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تحلیلی سه‌شاخگی «3c» [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 245-265]
  • سبزه، بتول بازی های خلاق مبنایی برای شکل گیری نگرش کارآفرینانه در کودکان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 495-523]
  • سپهریان آذر، فیروزه تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]
  • سجادی، سید نصراله تأثیر ابعاد مدیریت دانش بر انگیزش و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 221-244]
  • سعادت، سارا مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • سلمانی نژاد، ساغر بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • سلیمانی، مجید تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]
  • سهرابی، عنایت مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • سیدکلان، سیدمحمد کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • سیف نراقی، مریم بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • سیفی، علی مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]

ش

  • شاطری باقی آبادی، حمید ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]
  • شاهی صدرآبادی، فاطمه بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • شرعیات، حسن طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]
  • شریف الحسینی، مهناز ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]
  • شفیعی، حسن میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]

ص

  • صاحبی، زهرا اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 247-267]
  • صالحی، کیوان تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • صفرنواده، خدیجه تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]
  • صفری، علیرضا نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • صفی خانی، یحیی آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • صنوبر، عباس تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]

ض

  • ضمیری، محمد رضا رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]

ط

  • طالع پسند، سیاوش نقش میانجی درگیری شغلی معلمان در رابطة توانمندی‌های شخصیتی با فرسودگی شغلی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 317-341]
  • طباطبایی، سیدمحمود تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]

ظ

  • ظفری زاده، علی اکبر تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]

ع

  • عارف نژاد، محسن شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • عبادی مناس، قدرت تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]
  • عباسیان، حسین طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • عباسیان، حسین آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • عبداله پور، کاظم بررسی علل گرایش دانش آموزان به کتاب های کمک‌درسی ریاضی از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (پژوهش آمیخته) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 469-493]
  • عبدالهی، بیژن آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • عبدی زرین، سهراب پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، کمال‌گرایی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر قم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 35-58]
  • عرب، علی ارتباط احساس تنهایی و ترس از ارزیابی منفی اجتماعی با استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه در دانشجویان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 525-541]
  • علی آبادی، خدیجه طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]
  • علیزاده، ابوالفضل نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • علیمحمدی اردکانی، مجید بررسی تأثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر نوآوری مدیران مدارس (مورد مطالعه: مدارس یزد) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 155-179]
  • علی نژاد، مهرانگیز ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]
  • عیدی پور، کامران رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]

ف

  • فرهادیان، علی شناسایی مشکلات فرایند مصاحبه تخصصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 105-136]
  • فریبرزی، الهام طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]
  • فریبرزی، الهام ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]
  • فلاح نژاد، حمید رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]

ق

  • قائمی، بهاره رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]
  • قاسم تبارگنجی، سید محمد مهدی رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]
  • قدم پور، عزت اله نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]
  • قربانخانی، مهدی تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • قربانی، محمود ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]
  • قره ویسی، سمیرا نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]
  • قرونه، داود ابعاد و الزامات حرفه‌ای‌شدن مدیران‌ مدارس(مورد مطالعه: دبیرستان‌های دخترانة شهر مشهد) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 137-162]
  • قلی پور کنعانی، یوسف شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • قندالی، فاطمه تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]
  • قورچیان، نادرقلی شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]

ک

  • کاوه، کیانا ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • کتبی، فرشته کیفیت زندگی کاری و نقش آن در بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ورزش [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 245-260]
  • کرمی، زهرا تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]
  • کهیاری حقیقت، امین تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • کوهی، امیرحسن تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]
  • کیاکجوری، داود شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]

گ

  • گلرد، پروانه ارائه الگوی نظام جذب و تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای در آموزش و پرورش [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 163-191]
  • گلشنی، اکرم بررسی مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریة روان‌شناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران» [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 355-380]

م

  • متانی، مهرداد شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • محبی، سراج الدین ارائه الگوی نظام جذب و تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای در آموزش و پرورش [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 163-191]
  • محمدی، محمود تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]
  • محمدی حسینی، سید احمد تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • مرادی، کبری مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • مسلمی، ناهید ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • مظفری، محسن تبیین مدل سوادآموزی زبان‌شناختی دانشجومعلمان رشتة علوم‌تربیتی دانشگاه فرهنگیان براساس دانش ‌زیباشناختی، هوش‌اجتماعی و درک مبتنی بر تحلیل [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 131-154]
  • معظمی، مجتبی ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • مقدم زاده، علی تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • موسوی، سمانه سادات پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، کمال‌گرایی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر قم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 35-58]
  • موسوی، سید ولی الله اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]
  • موسوی، فرانک بررسی وضعیت سایش اجتماعی کارکنان و رابطة آن با بیگانگی شغلی کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 181-201]
  • موسی‌پور میاندهی، پری اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]
  • مولوی، زینب مفهوم‌پردازی فلات تحصیلی و شناسایی عوامل زمینه‌ای مؤثر بر آن [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 299-320]
  • میدانی، محمود شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]

ن

  • نادری، عزت الله بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • نادری بنی، ناهید مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • ناستی زایی، ناصر رابطة بی‌علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 449-467]
  • ناصری، نازیا سادات طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]
  • نامور، مجید کیفیت زندگی کاری و نقش آن در بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ورزش [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 245-260]
  • نبوی، سید صادق شناسایی مشکلات فرایند مصاحبه تخصصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 105-136]
  • نجفی، منظر میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]
  • نظری فردوئی، زهرا بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • نقدی دورباطی، وحید تحلیل ابعاد اجتماعی دانش محتوای آموزشی در آموزش ریاضی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • نقی لو، زینب کیفیت زندگی کاری و نقش آن در بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ورزش [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 245-260]

و

  • وصالی، منصور بررسی و کشف مدل‌های ذهنی دانش آموزان متوسطۀ اول در خصوص مفهوم حجم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 329-361]
  • ویسکرمی، حسنعلی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]

ه

  • همتی، مرجان ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]

ی

  • یاسوری، مجید اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]
  • یگانه، اسد بررسی وضعیت سایش اجتماعی کارکنان و رابطة آن با بیگانگی شغلی کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 181-201]
  • یوسفی، فریده رابطه بین ادراک دانشجویان از کیفیت فضای دانشگاه و سازگاری آن‌ها با دانشگاه: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-33]